Resepi pizza thin crust | YUK'S TROVE

nuffnag

SALES

Resepi pizza thin crust

resepi pizza thin crust ala domino


dah lama rasanya aku x update pasal resepi nie.hihi..
bila bab2 resepi malas plak nak wat entry x tau lar kenapa..
ok arie nie nak ajar buat pizaa ala2 domino gtu..
pizaa thiin crust yg sanggup ranggup..huhu..

ape yg best pasal resepi nie..kita x yah menguli tepung haha..
aku nie kan malas ckit klau bab menguli..
kita hanya guna tortilla wraps...
tortilla wraps nie..boleh je beli kat supermarket..
harga pun xde mahal sgt,...org ckp harga mampu milik..




[wajib baca: resepi muffin gebu dan sedap]

wlaupun mnggunakkan tortilla wraps..rasa dia agak sedap..huhu..
dah macam domina pizza..yg penting jimat..
domino pizza kan harga mahal..so klau nak jimat..
buat je pizaa nie...
jom kita tngok resepi pizza yang sangat mudah dan senang nie..

bahan-bahan pizaa thin crust

  • tortilla wraps( aku guna jenam mission)
  • sosej
  • i biji capsicum(aku x letak sbb mahal.haha)
  • nenas dipotong dadu
  • keju mozzarella
  • sos spaghetti
  • serbuk oregano

cara-cara membuatnya

  1. sapukan sos spaghetti keatas mission wraps.then letak satu lagi mission wraps kat atas.sapu lagi ngan sos spaghetti.so satu pizaa guna 2 tortilla wraps..
  2. lepas tu susun..lar inti kat atas tu..susun lar ikut kreativiti masing-masing.
  3. last skali tabur lar keju mozzarella.nak sedap letak lar bnyak.
  4. jangan lupa letak serbuk oregano
  5. bakar 180c selama 10 min @ sehingga keju cair(aku guna cheddar yg buku so x cair2,padan muka derhaka ngan resepi lg..haha)

tips untuk membuat pizaa

  • tortilla wraps kna panaskan sekejap dlm oven sblum kita sapu sos tu.nie untuk pastikan ia betul2 kering dan pizza ranggup lama.tapi aku malas..aku skip step nie..hahaha
  • make sure pizza guna 2 tortilla wraps.ko jgn nak jimat sgt guna 1 ke wraps.bkn ape..klau guna 1 wraps dah x jadi pizzza..dia jadi kerepek sbb nipis sgt..hihi..
  • guna mozarella cheese ye...jgn jadi cam aku guna cheddar cheese haha..sbb cheddar cheese yg buku tu..x cair..huhu..
  • jgn guna sardin sbg topping sbb x sedap..ckup hot dog n nenas je..klau sardin n nenas rasa dia pelik ckit,,,klau nak leatak tuna ok kot..
  • oregano kena letak sbb oregano lar yg buat pizza ko wangi.klau xde oregano nie..xde lar bau pizza.

jom kita tengok pizza hasil tangan aku...huhu

pizaa thin crust ala-ala domino dan pizza hut
ok..susun lar topping ikut suka..xde mozzarella cheese..aku main letak cheddar je..haha

resepi pizaa senang
ok..done ciap..x berapa cantik sbb aku aku gna cheedar..so lpas nie jgn guna cheddar utk wat topping pizza ye..hihi..

pizaa thin crust ala-ala domino dan pizza hut
close up ckit...nmpak sedap kan..mmng sedap pun..haha...kejap je habis...

INFO PENTING:


selamat mencuba!!






No comments:

Post a Comment

nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...